פלוטילת תלמידים/סקיפרים

מהי פלוטילת סקיפרים?

הדרך האידיאלית לרכוש ניסיון ימי אמיתי, כבר בזמן הקורס (וגם קצת אחריו).

במשך שבוע שלם גרים על יאכטות, מפליגים בין איים ומפרצים חלומיים, לומדים לשוט כמו מקצוענים, וגם טועמים מכל הטוב שבחופשה ימית אמיתית.
 
פלוטילת התלמידים/סקיפרים של דרך הים חיפה מיועדת לתלמידים בקורס הסקיפרים או למוסמכים בכל הרמות, ומטרתה להקנות ידע מעשי רב וליישם בפועל את כל התכנים הנלמדים בקורסים העיוניים.
לכל יאכטה בפלוטילה מצטרף מדריך מקצועי של בית הספר.
במהלך הפלוטילה נתרגל תכנים מכל חטיבות הלימוד של הקורס: מפרשנות, עגינות, קשרים, תמרוני מנוע, ניווט חופי ומכשירים, שימוש בסירת הדינגי, הפעלת GPS , מקרים ותגובות, הפלגה במזג אויר סוער, גישות לאדם בים ועוד.
ההשתתפות בפלוטילה מהווה הכנה מצוינת לקראת קורס מעשי מסכם, הטסט שלאחריו, ובעיקר- ההרפתקאות שיגיעו לאחר השלמת רישיון הסקיפר.
בכל יום, בכל אחת מן היאכטות, ימונה אחד המפליגים ל"סקיפר היום", והחלטותיו יחייבו את שאר אנשי הצוות. בין היתר, על הסקיפר להכיר היטב את היאכטה ואת נתיב ההפלגה המתוכנן, ולהעביר לצוות תדרוך קצר לפני היציאה. בנוסף לסקיפר ימונה "נווט" שיהיה אחראי להכיר את המסלול, את מכשולי הניווט, לנווט ולסמן מיקום במפה.
לאורך היום נבצע תרגולים רבים הדורשים עבודת צוות.
את פלוטילת התלמידים/סקיפרים שלנו השנה נקיים ביוון, באיי המפרץ הסארוני, ולאורך חופי חצי האי פולופונז.
איזור שייט פופולארי ונוח להפלגה.
נעגון בכפרי דייגים, נגלה חופים יפייפים עם מים צלולים ונבקר באתר עתיקות היסטוריים מרשימים, ובערב נבלה יחד בטברנה יוונית עם אוכל מקומי וכמובן אוזו.
 

תאריכי פלוטילת התלמידים 2020:

מאי 20-27/05/2020 המפרץ הסארוני
אוקטובר 10-17/10/2020 טורקיה